TENDENCJE KONSUMPCJI WYROBÓW ALKOHOLOWYCH W EUROPIE W LATACH 2016-2019

Main Article Content

Izabela Surtel
Piotr Jałowiecki


Słowa kluczowe : konsumpcja alkoholu, zróżnicowanie konsumpcji alkoholu, modele wyrównywania wykładniczego
Abstrakt
W pracy przedstawiono wyniki badań nad wyznaczeniem tendencji konsumpcji czystego alkoholu na jedną osobę w latach 2017 – 2019 oraz analiza słuszności zastosowania podziału Europy na regiony zgodnie z klasyfikacją M49 według ONZ. Badanie zostało przeprowadzone dla krajów Europejskich, w podziale na Europę Północną, Europę Południową, Europę Zachodnią oraz Europę Wschodnia. W procesie prognozowania zastosowano metodę podwójnego wygładzania wykładniczego Holta. W wyniku przepro–wadzonych badań wykazano ogólne tendencje spadkowe zjawiska w omawianym okresie oraz możliwość zastosowania podziału terytorialnego według średnich wielkości spożycia całkowitego alkoholu w poszczególnych krajach europejskich.

Article Details

Jak cytować
Surtel, I., & Jałowiecki, P. (2019). TENDENCJE KONSUMPCJI WYROBÓW ALKOHOLOWYCH W EUROPIE W LATACH 2016-2019. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 20(4), 293–304. https://doi.org/10.22630/MIBE.2019.20.4.27
Bibliografia

Akaike H. (1973) Information Theory and an Extension of the Maximum Likelihood Principle, [w:] Petrov B. N., Csáki F. (red.) Proceeding of the 2nd International Symposium on Information Theory, Budapest, Hungary, 267-281. Ponownie opublikowane [w:] Kotz S., Johnson N. L. (red.) (1992) Breakthroughs in Statistics, Springer-Verlag New Jork, 610-624. (Crossref)

Jałowiecki P., Surtel I. (2017) Zróżnicowanie konsumpcji wyrobów alkoholowych w Europie. Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 19(5), 100-105.

KPMG (2018) Rynek wyrobów luksusowych w Polsce. https://home.kpmg/content/dam/kpmg/pl/pdf/2018/11/pl-Rynek-dobr-luksusowych-w-Polsce-2018.pdf [dostęp: 10.10.2019].

Nicholls J. (2012) Everyday, Everywhere: Alcohol Marketing and Social Media—Current Trends, Alcohol and Alcoholism, 47(4), 486-493. (Crossref)

Perlman F. J. A. (2010) Drinking in Transition: Trends in Alcohol Consumption in Russia 1994-2004, BMC Public Health, 10, 691. (Crossref)

Rossow I., Mäkelä P., Kerr W. (2014) The Collectivity of Changes in Alcohol Consumption Revisited. Addiction, 109(9), 1447-1455. (Crossref)

Statista (2019) Alcoholic Beverages Market in Europe - Statistics and Facts. Statista Research Department. https://www.statista.com/topics/3932/alcohol-market-in-europe/ [dostęp: 10.10.2019].

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.