WIELOWYMIAROWA ANALIZA PORÓWNAWCZA WARUNKÓW OFEROWANYCH DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSKICH WOJEWÓDZTWACH

Main Article Content

Marta Wójcik


Słowa kluczowe : analiza skupień, małe i średnie przedsiębiorstwa, metoda aglomeracyjna, metoda wzorca rozwoju
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono wykorzystanie analizy skupień metodą Warda do zobrazowania warunków oferowanych względem małych i średnich przedsiębiorstw w poszczególnych województwach Polski. W badaniu wykorzystano dane z Głównego Urzędu Statystycznego. Wykorzystując hierarchiczne procedury aglomeracyjne dokonano grupowania województw na jednorodne klasy ze względu na zmienne charakteryzujące otoczenie jakie stwarza województwo dla małych i średnich przedsiębiorstw. Stworzono również ranking województw pod względem atrakcyjności dla biznesu.

Article Details

Jak cytować
Wójcik, M. (2019). WIELOWYMIAROWA ANALIZA PORÓWNAWCZA WARUNKÓW OFEROWANYCH DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSKICH WOJEWÓDZTWACH. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 20(2), 128–137. https://doi.org/10.22630/MIBE.2019.20.2.13
Bibliografia

Balicki A. (2013) Statystyczna analiza wielowymiarowa i jej zastosowania społeczno-ekonomiczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 27, 211, 317-318.

Danielak W., Mierzwa D., Bartczak K. (2017) Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce. Szanse i zagrożenia rynkowe. Wydawnictwo Exante, 46-50.

Ostasiewicz W. (1998) Statystyczne metody analizy danych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 16, 102.

Panek T., Zwierzchowski J. (2013) Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej. Teoria i zastosowania. Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 57, 63.

Skowrońska A., Tarnawa A. (2017) Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i Unii Europejskiej. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 5-15.

Skowrońska A., Tarnawa A. (2018) Raport o stanie sektora małych i średnich przed-siębiorstw w Polsce. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 6-12.

Skowrońska A., Zakrzewski R. (2019) Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 5-17.

Stanimir A. (2006) Analiza danych marketingowych. Problemy, metody, przykłady.Wydawnictwo AE we Wrocławiu, 121-122.

Stanisz A. (2007) Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom 3. Analizy wielowymiarowe. StatSoft, 118-127.

www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/PARP-POPW.pdf [dostęp: 16.08.2019].

www.polskawschodnia.gov.pl/media/1294/Zal_nr_4_POPW_Diagonoza_wyzwan_potrzeb_potencjalow_obszarow_objetych_POPW.pdf [dostęp: 16.08.2019].

www.popw.parp.gov.pl/ [dostęp: 16.08.2019].

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.