Main Article Content
Article Details
Biecek P., Szczurek E., Vingron M., Tiuryn J. (2011) The R Package bgmm: Mixture Modeling with Uncertain Knowledge. Journal of Statistical Software, 47 (3). (Crossref)
Banfield J. D., Raftery A. E. (1993) Model-based Gaussian and non-Gaussian clustering. Biometrics, 49, 803-821. (Crossref)
Churchill G.A. (2002) Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa, 372-379.
Dang U., Punzo A., McNicholas P., Ingrassia S., Browne R. (2017) Multivariate Response and Parsimony for Gaussian Cluster-Weighted Models. Journal of Classification, 34(1), 4-34. (Crossref)
Eurostat (2017) 1 in 10 EU businesses analyses big data. http://ec.europa.eu/eurostat/en/web/products-eurostat-news/-/EDN-20170516-1.
Frankfort-Nachmias C., Nachmias D. (2001) Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań, 200-205.
Gatnar M., Walesiak E. (2004) Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych. AE, Wrocław.
Grabiński T, Wydymus S., Zeliaś A. (1989) Metody taksonomii numerycznej w badaniu zjawisk społeczno-gospodarczych. PWN, Warszawa.
Kutera M., Lasek M. (2010). Zastosowanie metod analizy skupień w przeprowadzaniu segmentacji klientów na potrzeby kampanii reklamowych. Współczesna Ekonomia, 3(15).
Manyika J. at al. (2011) Big Data: The Next Frontier For Innovation, Competition, And Productivity. McKinsey & Company [dostęp 2017-01-25].
Migdał-Najman K., Najman K. (2013) Analiza porównawcza wybranych metod analizy skupień w grupowaniu jednostek o złożonej strukturze grupowej. Zarządzanie i finanse, 11(3) cz. 2, 179-194.
Pakiet mclust programu R: https://cran.r-project.org/web/packages/mclust/mclust.pdf
Pakiet pvclust program R: https://cran.r-project.org/web/packages/pvclust/pvclust.pdf
Scrucca L. (2016) Identifying Connected Components in Gaussian Finite Mixture Models for Clustering. Computational Statistics & Data Analysis, 93, 5-17. (Crossref)
Downloads
- Magdalena Barska, DEMAND FORECAST WITH BUSINESS CLIMATE INDEX FOR A STEEL AND IRON INDUSTRY REPRESENTATIVE , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 15 Nr 2 (2014)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.