NIEPEWNA NIEPEWNOŚĆ – LICZBA WIDZÓW A NIEPEWNOŚĆ WYNIKU MECZU

Main Article Content

Jan Murak


Słowa kluczowe : sport; niepewność; ekonomia sportu; frekwencja
Abstrakt
W pracy tej przeprowadzono analizę wpływu niepewności wyniku meczu na liczbę widzów oglądających dany mecz na stadionie. Zbudowano w tym celu model ekonometryczny, w którym do zmierzenia niepewności wyniku meczu wykorzystano kursy bukmacherskiej. Po estymacji otrzymane wyniki odnośnie do mierników niepewności były niejednoznaczne. W meczach, w których niepewność nie była ani wysoka, ani też niska, oczekiwano najniższej frekwencji. Od tego punktu zarówno wzrost niepewności, jak i jego spadek powinien powodować wzrost liczby widzów.

Article Details

Jak cytować
Murak, J. (2014). NIEPEWNA NIEPEWNOŚĆ – LICZBA WIDZÓW A NIEPEWNOŚĆ WYNIKU MECZU. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 15(3), 238–249. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3724
Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.