Analiza porównawcza metod wielokryterialnych w ocenie audiencji serwisów internetowych
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
audiencja (oglądalność) serwisów internetowych; metody wielokryterialnego podejmowania decyzji; AHP; TOPSIS
Abstrakt
W artykule podjęto problem związany z oceną oraz określeniem właściwego metodycznego podejścia do wyboru metod w audiencji serwisów internetowych. Jako podstawę do zdefiniowania zbioru kryteriów posłużono się danymi wydobytymi bezpośrednio ze stron internetowych. Klasyfikację serwisów dokonano ze względu na największą oglądalność (audiencję), która została potwierdzona badaniami internetowymi. Podłoże metodyczne oceny stanowi zastosowanie metod wielokryterialnych w kontekście przedstawionych problemów. Dla zweryfikowania poprawności otrzymanych wyników wykorzystano metodę AHP oraz TOPSIS, jednocześnie wskazując na komplementarności powyższych rozwiązań. Uniwersalność metody AHP została potwierdzona poprzez wykorzystanie obliczeń wektorów preferencji oraz wartości funkcji użyteczności, które kolejno dały podstawę do weryfikacji wyników oceny z zastosowaniem metody Topsis. Całość kończą wnioski z przeprowadzonych badań
Article Details
Jak cytować
Szarafińska, M., & Fabisiak, L. (2010). Analiza porównawcza metod wielokryterialnych w ocenie audiencji serwisów internetowych. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 11(2), 232–241. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3086
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.