Modelowanie procesu negocjacji w pośredniczących firmach handlowych
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
zarządzanie cenami; decyzje; przedsiębiorstwa pośredniczące; drzewo decyzyjne; algorytm
Abstrakt
Cena, tworząc ścisłe relacje między różnymi przedsiębiorstwami i ich jednostkami odgrywa ważną rolę. W artykule rozważają się sytuacje negocjacyjne w pośredniczących przedsiębiorstwach sektora MSP, gdzie zarządzanie ceną jest realizowane przy pomocy zaproponowanego modelu procesu negocjacji przedstawionego w formie drzewa decyzyjnego. Jego głównymi elementami są: cena podstawowa, węzły - ceny produktu (zbioru produktów), uwzględniające opusty (rabaty, bonusy, prolongaty). Proces wyboru odpowiedniej ścieżki w drzewie decyzyjnym uwzględnia losowy charakter występowania sytuacji negocjacyjnych
Article Details
Jak cytować
Gromova, V., & Wilimowska, Z. (2011). Modelowanie procesu negocjacji w pośredniczących firmach handlowych. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 12(2), 158–167. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3122
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.