FACTORS AFFECTING THE PRICES OF ARTWORKS IN THE POLISH AUCTION MARKET
Main Article Content
Abstrakt
The turbulences of the contemporary financial markets lead to exploration of alternative assets such as art. The aim of this pilot study is to investigate for the price determinants of paintings on the Polish art market using transaction data from art auctions involving the works of 50 most significant Polish artists. The study proved that some factors are statistically significant for the price of paintings; these include the subject (i.e., self_x0002_portrait), the age and size of the artwork, and the reputation of the artist.
Article Details
Jak cytować
Lucińska, A., & Schabek, T. (2014). FACTORS AFFECTING THE PRICES OF ARTWORKS IN THE POLISH AUCTION MARKET. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 15(1), 92–103. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3651
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Krzysztof Kompa, Tomasz Wiśniewski, SECURITY THROUGH DIVERSITY”: . PORTFOLIO DIVERSIFICATION OF PRIVATE PENSION FUNDS , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 15 Nr 1 (2014)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.