ZASTOSOWANIE METOD WIELOWYMIAROWYCH W CHARAKTERYSTYCE PREFERENCJI KONSUMENTÓW

Main Article Content

Lucyna Błażejczyk-Majka
Paweł Boczar


Słowa kluczowe : skalowanie wielowymiarowe; analiza PROFIT; konsument; olej rzepakowy; analiza skupień; biplot
Abstrakt
W pracy przeprowadzono analizę preferencji polskich konsumentów oleju rzepakowego z wykorzystaniem metod wielowymiarowych. Zwrócono uwagę na zbieżności i różnice zastosowania skalowania wielowymiarowego, analizy skupień i analizy PROFIT. Wykazano, że decyzje zakupowe konsumentów olejów rzepakowych w zależności od fazy życia respondentów różnią się pod względem postrzegania smaku tego oleju, jego ceny, naturalności i dotychczasowego doświadczenia.

Article Details

Jak cytować
Błażejczyk-Majka, L., & Boczar, P. (2016). ZASTOSOWANIE METOD WIELOWYMIAROWYCH W CHARAKTERYSTYCE PREFERENCJI KONSUMENTÓW. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 17(3), 18–32. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3868
Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.