ZASTOSOWANIE METOD WIELOWYMIAROWYCH W CHARAKTERYSTYCE PREFERENCJI KONSUMENTÓW
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
skalowanie wielowymiarowe; analiza PROFIT; konsument; olej rzepakowy; analiza skupień; biplot
Abstrakt
W pracy przeprowadzono analizę preferencji polskich konsumentów oleju rzepakowego z wykorzystaniem metod wielowymiarowych. Zwrócono uwagę na zbieżności i różnice zastosowania skalowania wielowymiarowego, analizy skupień i analizy PROFIT. Wykazano, że decyzje zakupowe konsumentów olejów rzepakowych w zależności od fazy życia respondentów różnią się pod względem postrzegania smaku tego oleju, jego ceny, naturalności i dotychczasowego doświadczenia.
Article Details
Jak cytować
Błażejczyk-Majka, L., & Boczar, P. (2016). ZASTOSOWANIE METOD WIELOWYMIAROWYCH W CHARAKTERYSTYCE PREFERENCJI KONSUMENTÓW. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 17(3), 18–32. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3868
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Dorota Witkowska, PROPOZYCJA OCENY EFEKTYWNOŚCI INWESTYCYJNEJ RYNKÓW FUNDUSZY EMERYTALNYCH , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 17 Nr 2 (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Lucyna Błażejczyk-Majka, Radosław Kala, Estymacja kombinowana granicznej funkcji produkcji , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 11 Nr 2 (2010)
- Lucyna Błażejczyk-Majka, Radosław Kala, Estymacja efektywności technicznej: Podejście kombinowane , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 12 Nr 2 (2011)
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.