Main Article Content
Przedmiotem badania było porównanie efektywności różnych
metod konstrukcji portfeli fundamentalnych na przykładzie polskiego rynku
kapitałowego. W tym celu wykorzystano klasyczną teorię portfelową oraz
alternatywne podejście bazujące na taksonomicznej mierze atrakcyjności
inwestycji (TMAI). Skuteczność obu metod poddano weryfikacji
z wykorzystaniem spółek wchodzących w skład indeksu WIG20 w latach
2004 – 2016.
Article Details
Chorkowy B., Drymluch M. (2008) Wielowymiarowa analiza porównawcza banków
notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. [w:] Kopycińska D.
Konkurencyjność podmiotów rynkowych. Wydawnictwo Katedry Mikroekonomii
Uniwersytetu Szczecińskiego,54-64.
Fama E. F., French K. R. (2004) The Capital Asset Pricing Model: Theory and Evidence. (Crossref)
Journal of Economic Perspectives, 18(3), 25-46.
Łuniewska M., Tarczyński W. (2006) Metody wielowymiarowej analizy porównawczej na
rynku kapitałowym. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Markowitz H. (1952) Portfolio Selection. The Journal of Finance, 1(7), 77-91. (Crossref)
Sharpe W. F. (1963) A Simplified Model for Portfolio Analysis. Management Science, (Crossref)
(2), 277-293.
Tarczyński W. (2002) Fundamentalny portfel papierów wartościowych. PWE, Warszawa.
Tarczyński W. (2017) Fundamentalny portfel papierów wartościowych jako alternatywa dla (Crossref)
modelu Markowitza. [w:] Ubezpieczenia i finanse. Rozwój i Perspektywy. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 187-198.
Tarczyńska-Łuniewska M. (2013), Metodologia oceny siły fundamentalnej spółek (giełdowych i pozagiełdowych). ZAPOL, Szczecin.
Pomykalska B., Pomykalski P. (2007) Analiza finansowa przedsiębiorstwa. Wydawnictwo
Naukowe PWN.
Downloads
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.