Ocena konkurencyjności międzynarodowej polskiej branży mięsnej w oparciu o koncepcję atrakcyjności i pozycji rynkowej
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
konkurencyjność międzynarodowa; sektor mięsny; metoda macierzowa
Abstrakt
Podmiotem studiów nad konkurencyjnością najczęściej jest przedsiębiorstwo bądź gospodarka narodowa – rzadziej problematyka ta podejmowana jest w odniesieniu do branży. Niniejsze opracowanie koncentruje się na problematyce związanej z konkurencyjnością międzynarodową sektora gospodarki. Badania takie są pomocne w identyfikacji i ocenie znaczenia czynników, które determinują relacje konkurencyjne w branży. Celem badań jest oszacowanie pozycji konkurencyjnej produktów polskiego sektora mięsnego na rynku międzynarodowym. Do kwantyfikacji wykorzystano koncepcję macierzy atrakcyjności i pozycji rynkowej.
Article Details
Jak cytować
Strojny, J., & Kukuła, K. (2010). Ocena konkurencyjności międzynarodowej polskiej branży mięsnej w oparciu o koncepcję atrakcyjności i pozycji rynkowej. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 11(2), 171–180. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3080
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Jacek Strojny, RELACJA MIĘDZY EKSPORTEM ROLNYM I EKSPORTEM OGÓŁEM KRAJÓW UE , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 15 Nr 4 (2014)
- Jacek Strojny, Konkurencyjność międzynarodowa rolnictwa krajów UE – konwergencja czy dywergencja? , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 13 Nr 1 (2012)
- Jacek Strojny, EKSPORT A DYNAMIKA PRODUKCJI SEKTORÓW ROLNYCH KRAJÓW UE , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 14 Nr 3 (2013)
- Karol Kukuła, Karol Kukuła, 60 LAT ISTNIENIA KATEDRY STATYSTYKI I EKONOMETRII W UNIWERSYTECIE ROLNICZYM IM. HUGONA KOŁŁĄTAJA W KRAKOWIE , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 17 Nr 1 (2016)
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.