APPLICATION OF REGRESSION MODELS IN ANALYSIS OF THE ADVERTISEMENT"S IMPACT ON CONSUMER"S DECISION MAKING PROCESS.
Main Article Content
Abstrakt
Consumer's behaviour in the market is a widely studied and analysed problem. Complexity of social, economic and psychological determinants that influence consumer's decision process is a reason for multilevel and multi-factor approaches to analyse this problem. Therefore the aim of this paper is to describe application of parametric regression model for the effectiveness of advertising. The study described is based on a survey covering 550 consumers of dairy product, all of age over 15 and living in one of the nine biggest Polish agglomerations. Built models were examined and verified statistically. Obtained results clearly show that the approach chosen to describe AIDA model is an appropriate method for analysing impact of advertisement on consumer's decision making process.
Article Details
Jak cytować
Chrzanowska, M., & Chudzian, J. (2014). APPLICATION OF REGRESSION MODELS IN ANALYSIS OF THE ADVERTISEMENT"S IMPACT ON CONSUMER"S DECISION MAKING PROCESS. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 15(2), 64–73. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3670
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Magdalena Barska, DEMAND FORECAST WITH BUSINESS CLIMATE INDEX FOR A STEEL AND IRON INDUSTRY REPRESENTATIVE , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 15 Nr 2 (2014)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Monika Zielińska-Sitkiewicz, Mariola Chrzanowska, WIZUALIZACJA JAKO NARZĘDZIE WSPOMAGAJĄCE ANALIZĘ DANYCH W PROCESIE DYDAKTYCZNYM , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 21 Nr 4 (2020)
- Mariola Chrzanowska, Differences in results of ranking depending on the frequency of the data used in multidemensional comparatine analysis. Example of the stock exchanges in Central-Eastern Europe , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 13 Nr 2 (2012)
- Michał Bernard Pietrzak, Mariola Chrzanowska, Justyna Wilk, ECONOMIC SITUATION OF EASTERN POLAND AND POPULATION MIGRATION MOVEMENT , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 14 Nr 2 (2013)
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.