MACROECONOMIC INDICATORS FORECASTS ACCURACY AND REACTION OF INVESTORS ON THE WSE
Main Article Content
Abstrakt
Every day analysts and news agencies publish forecasts of important macroeconomic indicators. When the announced value of an indicator differs from its forecast, investors must revise their strategies. The strength of investors’ reaction depend on the difference between expectations and the true value of the indicator. In this paper we analyze the reaction of investors on the WSE to U.S. macroeconomic news announcements. We compare the strength of the reaction when forecasts are based on information from different financial services.
Article Details
Jak cytować
Wójtowicz, T. (2015). MACROECONOMIC INDICATORS FORECASTS ACCURACY AND REACTION OF INVESTORS ON THE WSE. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 16(2), 142–151. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3776
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Iwona Skrodzka, DEVELOPMENT OF KNOWLEDGE-BASED ECONOMY IN EUROPEAN UNION IN 2000-2014. , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 16 Nr 2 (2015)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Tomasz Wójtowicz, WPŁYW INFORMACJI Z USA NA ŚRÓDDZIENNĄ SEZONOWOŚĆ NA PRZYKŁADZIE SPÓŁKI KGHM , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 20 Nr 2 (2019)
- Henryk Gurgul, Milena Suliga, Tomasz Wójtowicz, THE REACTION OF INTRADAY WIG RETURNS TO THE U.S. MACROECONOMIC NEWS ANNOUNCEMENTS , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 14 Nr 1 (2013)
- Tomasz Wójtowicz, The application of discriminant analysis in forecasting of investors" reaction to macroeconomic news announcements , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 15 Nr 2 (2014)
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.