PREDICTIVE MARKETING MIX MODELLING IN FMCG PACKAGED FOOD CATEGORY INCLUDING PRICE AND ADVERTISING IMPACT
Main Article Content
Abstrakt
Case study describing estimation of Marketing Mix econometricsales modelling on packaged food fast moving consumer goods product.Model bases on two step modelling approach, using ordinary least squaresmethod. Adstock data transformation has been used to evaluate advertisingimpact with time distributed lag. Paper presents non-linear relations betweenmarket distribution, consumer price levels and advertising as well as 52weeks forward sales forecast accuracy evaluation
Article Details
Jak cytować
Kolanowski, T. M. (2009). PREDICTIVE MARKETING MIX MODELLING IN FMCG PACKAGED FOOD CATEGORY INCLUDING PRICE AND ADVERTISING IMPACT. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 10(1), 131–141. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3030
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.