Problemy modelowania rezygnacji klientów w telefonii komórkowej
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
modelowanie rezygnacji; telefonia komórkowa; modele klasyfikacyjne
Abstrakt
Przewidywanie i zarządzanie rezygnacjami klientów jest problemem wielu działalności gospodarczych, ale jest ono szczególnie dotkliwe w silnie konkurencyjnym sektorze telefonii komórkowej. Ze względu na wysokie koszty pozyskania nowych klientów i korzyści wynikające z utrzymania istniejących, istotną rolę w tego typu problemach odgrywają modele przewidujące rezygnację klientów. W tym kontekście autorzy artykułu, na podstawie danych empirycznych, zwracają uwagę na takie kwestie jak: (1) przygotowanie danych do analizy (2) problem doboru cech, (3) dobór odpowiednich technik modelowania wraz z oceną ich przydatności w kampaniach utrzymaniowych.
Article Details
Jak cytować
Ząbkowski, T., & Gajowniczek, K. (2012). Problemy modelowania rezygnacji klientów w telefonii komórkowej. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 13(3), 65–78. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3549
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Jarosław Becker, Integracja metody AHP i ELECTRE TRI – rozwiązania decyzyjne w systemie DSS (część II) , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 13 Nr 3 (2012)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Marek Zasłona, Tomasz Ząbkowski, ZASTOSOWANIE DRZEW KLASYFIKACYJNYCH DO ANALIZY POKERA ONLINE , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 19 Nr 2 (2018)
- Ryszard Szupiluk, Krzysztof Gajowniczek, Tomasz Ząbkowski, ESTIMATING THE ROC CURVE AND ITS SIGNIFICANCE FOR CLASSIFICATION MODELS’ ASSESSMENT , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 15 Nr 2 (2014)
- Wiesław Szczesny, Tomasz Ząbkowski, Badanie atrakcyjności oferty dostępu do internetu za pomocą analizy gradacyjnej , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 13 Nr 3 (2012)
- Tomasz Ząbkowski, Marcin Olszewski, ZASTOSOWANIE TECHNIK EKSPLORACJI TEKSTU DO ANALIZY OPINII KONSUMENCKICH , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 15 Nr 4 (2014)
- Krzysztof Gajowniczek, Michał Gostkowski, Piotr Jałowiecki, PORÓWNANIE MODELU REGRESJI WIELORAKIEJ ORAZ DRZEWA REGRESYJNEGO NA PRZYKŁADZIE INDEKSU KORUPCJI , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 15 Nr 3 (2014)
- Ryszard Szupiluk, Piotr Wojewnik, Tomasz Ząbkowski, MULTIVARIATE DECOMPOSITIONS FOR VALUE AT RISK MODELLING , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 14 Nr 2 (2013)
- Tomasz Ząbkowski, Krzysztof Gajowniczek, FORECASTING OF INDIVIDUAL ELECTRICITY USAGE USING SMART METER DATA , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 14 Nr 2 (2013)
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.