Problemy modelowania rezygnacji klientów w telefonii komórkowej

Main Article Content

Tomasz Ząbkowski
Krzysztof Gajowniczek


Słowa kluczowe : modelowanie rezygnacji; telefonia komórkowa; modele klasyfikacyjne
Abstrakt
Przewidywanie i zarządzanie rezygnacjami klientów jest problemem wielu działalności gospodarczych, ale jest ono szczególnie dotkliwe w silnie konkurencyjnym sektorze telefonii komórkowej. Ze względu na wysokie koszty pozyskania nowych klientów i korzyści wynikające z utrzymania istniejących, istotną rolę w tego typu problemach odgrywają modele przewidujące rezygnację klientów. W tym kontekście autorzy artykułu, na podstawie danych empirycznych, zwracają uwagę na takie kwestie jak: (1) przygotowanie danych do analizy (2) problem doboru cech, (3) dobór odpowiednich technik modelowania wraz z oceną ich przydatności w kampaniach utrzymaniowych.

Article Details

Jak cytować
Ząbkowski, T., & Gajowniczek, K. (2012). Problemy modelowania rezygnacji klientów w telefonii komórkowej. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 13(3), 65–78. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3549
Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty