STRUCTURAL BREAKS IN FARM AND RETAIL PRICES OF BEEF MEAT IN POLAND
Main Article Content
Abstrakt
The aim of this study was to analyze the dynamics of monthly prices in the beef marketing chain in Poland in the years 1997-2012. The study showed that in the time series of farm and retail prices of beef meat in Poland structural break points occurred. They are mainly associated with appearance of BSE disease and the Polish accession to the European Union. The farm and retail price series are non-stationary and farm prices Granger cause retail prices. The estimates of the long-run parameters depend on the assumptions about deterministic variables existence in the Engel-Granger cointegration equation, including structural breaks among them.
Article Details
Jak cytować
Hamulczuk, M. (2013). STRUCTURAL BREAKS IN FARM AND RETAIL PRICES OF BEEF MEAT IN POLAND. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 14(1), 160–169. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3585
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Urszula Grzybowska, Marek Karwański, APPLICATION OF MIGRATION MATRICES TO RISK EVALUATION AND THEIR IMPACT ON PORTFOLIO VALUE , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 14 Nr 1 (2013)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Mariusz Hamulczuk, POWIĄZANIA PRZYCZYNOWE MIĘDZY CENAMI PSZENICY W POLSCE I NIEMCZECH – ANALIZA W DZIEDZINIE CZĘSTOTLIWOŚCI , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 16 Nr 3 (2015)
- Mariusz Hamulczuk, Stopień agregacji przestrzennej a zmienność szeregów czasowych cen surowców rolnych , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 12 Nr 2 (2011)
- Mariusz Hamulczuk, Katarzyna Hertel, AGMEMOD MODEL – STRUCTURE AND APPLICATION FOR ANALYSIS AND SIMULATION OF POLISH AGRICULTURAL SECTOR , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 10 Nr 1 (2009)
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.