INVESTORS’ PREFERENCES AND PAYOFFS FROM STRUCTURED PRODUCTS
Main Article Content
Abstrakt
The attractiveness of structured products is mainly due to the fact that the diversity of their structures corresponds to the specific preferences of different groups of investors. To determine the appropriate investment product for an investor it is necessary to identify investor preferences, attitude toward risk. The paper contains an analysis of investors preferences in relation to the payoffs from the typical structured products. Investors’ preferences are based both on the rational choice theory and the prospect theory.
Article Details
Jak cytować
Zatoń, W. (2013). INVESTORS’ PREFERENCES AND PAYOFFS FROM STRUCTURED PRODUCTS. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 14(2), 279–288. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3630
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Andrzej Szuwarzyński, EVALUATION OF THE EFFICIENCY OF FLEXICURITY IMPLEMENTATION IN OECD COUNTRIES , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 14 Nr 2 (2013)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Wojciech Zatoń, TRAFNOŚĆ PROGNOZ W STOSUNKU DO OCEN W TEŚCIE KONIUNKTURY PRZEMYSŁOWEJ GUS , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 16 Nr 4 (2015)
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.