Orthogonalized factors in market-timing models of Polish equity funds
Main Article Content
Abstrakt
The main goal of this paper is to examine the influence of factororthogonalization in modified versions of classic market-timing models withthe Fama and French spread variables SMB and HML, which have beenintroduced in [Olbryś 2010]. We construct the orthogonal market factorsusing the Busse procedure [Busse 1999]. The market-timing and selectivityabilities of 15 equity open-end mutual funds have been evaluated for theperiod January 2003 – December 2009 based on the panel data estimationusing the SUR method. We compare the regression results of the models withcommon and orthogonal market factors and investigate their statisticalproperties.
Article Details
Jak cytować
Olbryś, J. (2010). Orthogonalized factors in market-timing models of Polish equity funds. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 11(1), 128–138. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3055
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
- Joanna Olbryś, Testowanie stabilności parametrów wieloczynnikowych modeli market-timing z opóźnioną zmienną rynkową , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 12 Nr 2 (2011)
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.