Zastosowanie kaskad informacyjnych w badaniu zachowań konsumentów

Main Article Content

Maria Kaźmierska-Zatoń


Słowa kluczowe : kaskady informacyjne; proces decyzyjny; zachowania konsumenta
Abstrakt
Podejmowanie decyzji wymaga przetworzenia i oceny różnego rodzaju informacji, zarówno informacji prywatnych decydenta, jak również tych wynikających z obserwacji zachowań innych podmiotów. Sekwencyjny proces decyzyjny, w którym decydenci ignorują informacje prywatne a kierują się zachowaniami innych decydentów, prowadzi do powstania kaskady informacyjnej. Jest to proces racjonalnego podejmowania decyzji w oparciu o ograniczoną informację. W artykule obok podstawowego modelu kaskady informacyjnej zaprezentowano też przykład zastosowania tego modelu do symulowania zachowań konsumenckich.

Article Details

Jak cytować
Kaźmierska-Zatoń, M. (2012). Zastosowanie kaskad informacyjnych w badaniu zachowań konsumentów. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 13(3), 117–126. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3554
Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.