Zastosowanie kaskad informacyjnych w badaniu zachowań konsumentów
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
kaskady informacyjne; proces decyzyjny; zachowania konsumenta
Abstrakt
Podejmowanie decyzji wymaga przetworzenia i oceny różnego rodzaju informacji, zarówno informacji prywatnych decydenta, jak również tych wynikających z obserwacji zachowań innych podmiotów. Sekwencyjny proces decyzyjny, w którym decydenci ignorują informacje prywatne a kierują się zachowaniami innych decydentów, prowadzi do powstania kaskady informacyjnej. Jest to proces racjonalnego podejmowania decyzji w oparciu o ograniczoną informację. W artykule obok podstawowego modelu kaskady informacyjnej zaprezentowano też przykład zastosowania tego modelu do symulowania zachowań konsumenckich.
Article Details
Jak cytować
Kaźmierska-Zatoń, M. (2012). Zastosowanie kaskad informacyjnych w badaniu zachowań konsumentów. Metody Ilościowe W Badaniach Ekonomicznych, 13(3), 117–126. Pobrano z https://qme.sggw.edu.pl/article/view/3554
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Ewa Małgorzata Gnatowska, O własnościach szeregów czasowych i płynności akcyjnych funduszy ETF notowanych na europejskich giełdach , Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych: Tom 13 Nr 3 (2012)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Licencja
Publikowane artykuły dostępne są na warunkach Open Access na zasadach licencji Creative Commons CC BY-NC – do celów niekomercyjnych udostępnione materiały mogą być kopiowane, drukowane i rozpowszechniane. Autorzy ponoszą opłatę za opublikowanie artykułu.